torsdag 31. oktober 2013

ALL THAT PERSONAL ...AND CHAOTIC STUFF

Dagen i går tror jeg at jeg kan krysse av i kalenderen som årets høydepunkt i kategorien "uflaks".  Jeg må le når jeg tenker på det.  Heldigvis klarte jeg å le av det hele når det stod på også, ha ha ha :)

Finn frem popcornet, og la meg ta deg igjennom høydepunktene - dette er rene underholdningen! Dette blir en lang blogpost!


//The day yesterday should be marked on the calender as "the most unlucky day" of the year... (at least I hope so...)  I start giggling just thinking about it.  I'm glad I was able to laugh of it even as it was all happening, ha ha ha :)

Go get your popcorn, and I'll take you through some of the highlights of my day - this is quite the entertainment!  This will be a pretty long blog post!//




Dagen begynte tidlig, med sol, god kaffe, glade puser og godt humør.  Jeg hadde ett møte i Oslo, og var heldig nok til å ha allverdens tid.
Jeg strøk en fin hvit bluse (noe jeg virkelig ikke liker å gjøre) jeg skulle ha på meg sammen med mørke jeans og svart dressjakke.  Jeg tok meg god tid med hår, sminke, og egentlig bare koste meg.
Jeg fjernet møysommelig alle spor etter Cloud of Tifa på både bukser og dressjakke - hvite kattehår på mørke klær, jo takk... og så begynte moroa.

Ytterjakken jeg skulle ha på meg ble bare helt feil når jeg tok den på... det ble bare totalt mismatch, og så var den på toppen av det hele altfor varm.
Jeg letet og letet for å finne en annen jakke som ikke var allværsjakke, super casual eller i skinn siden jeg i dette tilfelle burde se litt mer formell ut.

Endelig fant jeg en som var OK bakerst i skapet og slengte den på.  Når jeg da så på klokken var plutselig tiden begynt å løpe ifra meg.

Jakken viste seg selvfølgelig å være mye varmere enn hva jeg hadde trodd, og jeg var super klam og svett når jeg kom på toget, og tenkte med meg selv; hvordan i all verden kan folk gå med tykke vinterjakker i dette været?  Heldigvis var det toalett på toget, så jeg fikk freshet meg opp litt.

Lettet, men fremdeles vannvittig varm, satt jeg meg etter å ha fått av meg ytterjakken og tok fram flasken med pepsi-max som jeg alltid har med meg i veska.
Denne flasken hadde tydeligvis en skikkelig god dag, og sprutet i alle retninger, med det resultatet da at hele den rene nystrøkne blusen min ble full i pepsi-max. Inn igjen på toalettet.
Jeg prøvde desperat å vaske bort flekkene, men nei, det var bare å vrenge av seg blusen.

Så der stod jeg, i en hvit racerback bommuls singlet med pepsi flekker på.  Skikkelig classy om jeg skal si det selv.
Jeg trakk på meg dressjakken igjen, og hadde heldigvis med meg ett pent sjal jeg prøvde å pakke meg inn i.
På dette tidspunktet begynte jeg bare å flire.  Kunne det skje mer nå da?
Svaret til dette er; selvfølgelig kan det det! :)

Jeg gikk ut igjen og satt meg, og så ned på dressjakken min.  Den hadde da klart å bli *full* i hvite kattehår, til tross for at den var prikkfri når jeg dro hjemmefra.
Øynene mine gikk til ytterjakken som ble dradd ut av skapet i hui og hast, og ganske riktig - den var ca 10% Cloud, 10% Tifa, og 80% jakke...
Heldigvis hadde jeg med meg en klesrulle i vesken.  Uten den hadde jeg vel møtt opp til møtet 80% menneske og 20% Ragdoll...


//So, the day started peacefully, with sun, a cup of coffee, and good mood.  I was heading for a meeting in Oslo, and was lucky enough to have what seemed like all the time in the world.
I ironed a lovely white top I was going to wear (which I totally despise doing I might add) together with a dark pair of jeans and a black suit jacket.  I was careful to make sure that I had gotten rid of all traces of Cloud and Tifa on the dark clothes - white cats and dark clothes... bad match.
...this is where the fun began.

The coat I was wearing just looked totally off when I put it on, and it was way too warm.  I started pulling out other coats and jackets in the closet, trying to find an alternative that wasn't too casual.
I finally found a black coat, grabbed it, and looked at the time.  It was getting late.

The coat was, of course, a lot warmer than what I remembered, so when I reached the train I was all clammy and sweaty.  Luckily for me there was a bathroom on the train where I went to freshen up.
Relieved, but still insanely hot, I pulled out my bottle of cold pepsi-max that I always bring with me.
Unfortunately for me this particular bottle was having a very good day, and sprayed my white and newly ironed blouse full of pepsi... Fabulous... and back to the bathroom I went.  I tried desperately to get rid of the spots, which of course left the whole blouse a huge mess.  I had no choice but to take it off.

So there I was, left in a white cotton racer-back top with a light sprinkle of pepsi.  I felt oh-so-classy if I may say so myself....
I put the suit jacket back on, and luckily I had a scarf with me that I could wrap myself into and try to hide in.  At this point in time all I could do was giggle.  Could really more stuff go sideways?  The answer to that is of course; Yes! :)

I went back out and sat down, and then I looked at my suit jacket.  It was full of white cat hairs, even though I had made sure to get rid of them all before leaving home.  My eyes moved over to the black coat I had put on in a rush... and of course, it was probably about 20% cat and 80% coat... 
Thank god I remembered to bring a clothes roller, so I did the best I could to get the suit jacket back to an acceptable level.  Without it I probably would have arrived at the meeting 80% human and 20% Ragdoll.//



Deretter bar det av toget i full fart på Nasjonalteateret, pakket inn i sjal og med ytterjakken, som klamret seg fast til kattehårene, lengst mulig unna.
Men!  Det kom bare ikke på tale at jeg skulle gå i møte kledd i bomulls singlet... med flekker...  Da var det bare til å finne en klesbutikk på vei til møtet!
Jeg hastet av gårde i høye hæler med en veske som konstant falt av skulderen, mens jeg samtidig holdt på sjalet så det ikke flagret alle steder, mens jeg samtidig sjekket google maps på telefonen for å komme til riktig adresse.  Ha ha ha, det må ha vært litt av ett syn! ;)

10 minutter igjen til jeg skulle være i møtet, og da så jeg en Bik Bok!  Jeg løp in, fant 3 topper i forbifarten, og hoppet inn i første og beste prøverom.  Etter litt fram og tilbake fant jeg noe som jeg kunne gå med, betalte, vrengte blusen på, og løp videre.

Jeg sluttet å løpe like før inngangsdøren,  åpnet, gikk inn, smilte pent, og gikk med stoisk ro rett inn i møtet. Bra gikk det også.  Hvem skulle trodd det?  Ha ha ha :)


//Then it was rushing off the train at the National Theatre in Oslo all wrapped in my scarf, while holding the coat that was still clinging to the cat hairs as far away as possible, at the same time as I was checking google maps for directions on my phone...  Ha ha ha, hilarious. ;)
But!  There was no way I was going to that meeting in a dirty tank top! I needed to find a clothes store on my way there.

10 minutes before the meeting starts and I see a Bik Bok! I ran in, grabbed three random tops, tried them on, picked one of them, ran over to pay, back into the dressing room to put the top back on, and out the door within minutes!

I stopped running five meters away from the main entrance, opened the door, entered with a smile, and calmly walked in to the meeting on time.  It went really well too.  Who would have thought?  Ha ha ha :) //




Etter møtet var ferdig kollapsa jeg på en krakk inne på Kaffebrenneriet hvor jeg satt med nesa ned i en stor kopp kaffe og jumset på en velfortjent scone.  Det var en veldig, veldig god scone... og en veldig god krakk...

Resten av dagen var heldigvis rimelig rolig, og jeg fikk nytt høstsolen sammen med resten av kaffen min i ro og mak.

//After the meeting was over I collapsed at a bar stool at the nearest coffee shop, with my nose into a huge cup of coffee, munching on a big and well-deserved scone.  It was a very very good scone... and a very nice barstool.

The rest of the day was fortunately reasonably calm and uneventful, giving me the opportunity to enjoy the sun together with the rest of my coffee in peace.//





Resten av tingene som skjedde denne dagen endte opp med å bli totalt overdøvet av det totale kaoset tidligere på dagen.  Det tok liksom kaka det da, og det var jo ganske morsomt, spesielt i ettertid.

En ting kan jeg love deg, og det er at det var utrolig herlig å komme hjem til disse to nurkene, og å få alle klærne dekket av ihvertfall 40% Cloud og Tifa innen leggetid.  :)


//All the other things that happened during the day ended up being completely overshadowed by the total chaos earlier in the day.  It was pretty epic, and pretty funny too, especially afterwards.

I'll tell you one thing.  Coming home to these two fuzzy little fur balls and being purred at was the height of my day.  I can also inform you that all my clothes were covered by at least 40% Cloud and Tifa by bedtime, and I didn't mind one bit. :) //













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar