onsdag 9. oktober 2013

LATELY - ALL THAT PERSONAL STUFF

Ting har vært litt utenom det vanlige på disse kanter den siste tiden.  Litt crazy... ikke så hektisk sånt sett, men bare litt opp ned og fulle dager.
Jeg endte jo opp hodestups inn i Fashion Week, og fikk postet litt fra favorittene, men der ble ikke så mye tid til det heller etterhvert.  Mye flott var der ihvertfall, men jeg vil ikke bare poste innlegg på innlegg om Fashion Week heller!  :)  Mote liker vi, men det kan bli for mye av det gode også.  Ender som oftest med å få motemiljøet litt i halsen etter en stund.

Som du sikkert så, enten her eller der, så har det vært sykehusbesøk på den tobeinte mannen i huset... og nattesøvnen var ikke helt tipp topp den følgende uken.
Heldigvis går alt fint med ham nå, og han er tilbake i full jobb igjen for første gang etter operasjonen i dag.  :)


//Things have been a bit out of the ordinary around here lately. A bit crazy, but not really all that hectic when I think about it... just a bit upside-down and packed days.
I ended up head over heels into Fashion Week for a short while, and got to post from some of my favourites, but my attention was needed elsewhere.  A lot of wonderful creations this year at Fashion Week, but I don't want to blog only about fashion, no no.  Love it, but it can get to be a bit too much some times.  You *can* have enough of a good thing some times ;)  After a blissful while with my head floating amidst the beautiful creative world of fashion, the environment and culture gets to me and honestly makes me clench my teeth.

As you probably noticed by now, the two-legged man of the house had a hospital stay not long ago.... and let's just say that my sleep during that time was absolutely horrible.
I'm so happy everything is going really well, and he's back on his feet!  Today is his first day back to full work after the surgery.  :) //



Både trening og kosthold fikk seg en trøkk under omstendighetene, rett og slett fordi jeg ikke eide energi. Det høres kanskje litt merkelig ut, men etter å ha sittet på sykehuset hver dag, så var jeg bare så utrolig sliten.  Det var jo tross alt ikke jeg som var nyoperert, så jeg hadde jo egentlig ikke noe å klage over. Men men, det er nå en gang bare sånn.  Jeg kan ikke fordra sykehus.  Det er som det suger energien rett ut av meg.

Jeg klarte jo ikke helt å slå meg til ro med at jeg ikke gikk på trening da.  Tok meg selv i å tenke;  Joda, kom igjen, du kan stå opp tidligere å gå å trene før du drar på sykehuset! 
Nei... det ble nok ikke sånn.  Jeg rett og rett og slett måtte bare gi kroppen en liten pause, og jeg tror det var like greit.
Det var dette med å lytte til kroppen. :)  Tror jeg begynner å bli flinkere til det nå.
Balanse og Tolmodighet er to viktige ord det er greit å huske på når det kommer til både trening og kosthold, og nok så sikkert andre ting her i livet også.  ;)
Å innse at man gir ikke opp fordi kroppen tar seg en pust i bakken. Det er ikke verdens undergang.


//Both workout schedules and diet got a heavy hit under the circumstances - I simply didn't have any energy to spare.  It might sound a bit odd, but after visiting the hospital every day, I was just completely exhausted.  I mean, it wasn't I who had just undergone surgery, so what was I whimpering about?  Oh well, that's just how it is I guess.  I just can't stand hospitals.  They seem to drain all energy out of me.

I, of course, didn't manage to get to terms with the idea of not working out...  I remember thinking to myself; Come on you lazy person you, get up earlier in the morning and go work out before heading to the hospital!
Nope, I don't think so... no way that was going to happen.  My body wanted to have a break, and I honestly think it was just as well that it got one.
It was that thing I've mentioned before called "Listening to your own Body".  :)  I think I might be getting better at it.
Balance and Patience - two important words to remember when it concerns both fitness and diets, and most likely concerning most of other aspects in life as well.  ;)
Realize that you're not giving up just because your body is catching it's breath.  It's not the end of the world.//






Like etter dette ble det familiebesøk i en ukes tid, med fantastisk mye god hjemmelaget mat, veldig mye strikking og strikkesnakk med mamma osv.  Mammas surmelkelapper (natronlapper/natronkaker) er noe av det beste jeg vet.  Mmmmmm nam nam.  Og selvfølgelig var der vafler. ;)

//Then we had close family staying over for a week or so, with loads of incredibly tasty and home cooked meals, an enormous amount of knitting and knit-chat between me and my mom (with Tifas' assistance), and so on. Good times.  My mom's home made mini Norwegian style pancakes is to die for! Mmmmm yum yum. And of course there were waffles. ;) //





...Og så var den tiden plutselig forbi, og jeg står og her og ser at alt det grønne utenfor leiligheten er i full høst og har endret farge til en nydelig varm oransje.  Høsten er så fin.  Da kan jeg endelig grave ut kose UGGsa mine også snart.  :)
Alt som er mykt og fluffy er min venn vettu.  ;)

//...and just like that, that is all suddenly in the past and I'm standing here, looking at all the greenery outside the apartment that is no longer green, but a beautiful warm orange.  Fall is just so beautiful. I'm a bit silly, looking forward to digging back out my cosy UGGs!  :)  You know me - everything soft and fluffy is my friend.  ;) //







Nå føler jeg endelig at jeg er klar til å trå til skikkelig på trening igjen, og det føles godt!  Jeg tok min første skikkelige rygg økt i går, og det var herlig.  Kjenner jeg begynner så smått å bli støl i dag, men kjenner det nok godt i morgen. Love it! :)
I dag var det beina som fikk gjennomgå, med hjelp av PT.  Det var godt å få tatt en PT time nå.  Første gang på mange uker.
Vinglet litt ut døra ifra Elixia i dag, litt Bambi på glattisen faktor, so all is right in this world! Mission accomplished! :)

//I'm finally feeling like things are getting back to normal, and that I'm ready to really hit the gym for real for the first time in weeks.  Yesterday I had my first heavy duty back session, and it felt just absolutely awesome.  I'm starting to feel it in the muscles, but I won't get seriously sore until tomorrow.  Love it! :)
Today it was Leg-Day, aaaand we all love Leg-Day! Especially with PT!  I was slightly "Bambi-on-ice" as I left the gym today, so all is right in this world! Mission accomplished! :) //
http://trene.net



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar