mandag 28. januar 2013

Picture Moments - Carbs via Instagram!

Hope you guys all had a great weekend!

I'm as usual taking tons of pictures - I literally have an enormous pile waiting for me to go through to put on the blog - and I decided to share some of the weekends highlights with you by creating a simple collage of some Instagram shots of mine.


It was such a wonderful weekend, with Sushi at "RAW" in Drammen by the Ypsilon bridge at "Papirbredden" - I would so recommend anyone to pop by there if you get the chance.  Amazing Tempura Maki!  I actually got chills while eating it!  (Must be my body reacting to all the carbs... :P)

Some heavy work-out sessions were followed by medium rare beef with sweet potato fries, some port wine and dark chocolate - heaven! A wonderful and carb packed weekend! :)  I'm back to my normal again now though, but everyone should lean back and relax at times with some yummy food, carbs or no carbs.

Anyways, I'll be posing the translated version of the recipe for the Skappel sweater either today or tomorrow! Stay tuned!

Have a great Monday!





2 kommentarer:

  1. Skjønner ikke hvorfor den første kommentaren din ikke kom igjennom på bloggen min, merkelig..

    I hvert fall, fremgang på styrketrening. Vekter og mat, det er viktig at begge deler er på plass. Og da mener jeg faktisk kvantitet på mat (at du spiser nok og ikke ligger i underskudd). Når det gjelder vektene må man passe på at man trener den muskelen man skal, med andre ord: kontakt.

    Da jeg begynte å trene var jeg opptatt av å øke i tyngde på vektene, bli sterkere for hver uke. Jeg hadde også fokus på;

    1. variasjon – både innen øvelser og ikke minst repetisjoner/sett. For å bli sterkere må man øke vekter, og da klarer man kanskje ikke 8 repetisjoner i starten – men 5. 5×5 kan f.eks derfor være fint å kjøre den dagen.
    Og ikke glem at det skal svi, man skal være «stygg» på trening (haha)

    2. restitusjon – man kan ikke kjøre til failure hver gang, og for hver uke man legger på vekter må/bør man ha en pause eller ‘starte på ny’ (med et sterkere utgangspunkt) etter 5-6 uker.

    Ha en strålende dag vakre deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant? Skjønner ikke helt hva som skjedde der, når jeg klikket publish så bare forsvant alt. Jaja. Så bra at du fikk sett den ihvertfall :)

      Ja jeg er litt redd for at noen ganger så tar jeg kanskje litt for tungt på, og så blir feil muskel belastet? Veldig bra at du sier det med kontakt, for det er noe jeg har tenkt på en del at jeg lurer på om det til tider faller litt igjennom der.

      En annen ting er at jeg sliter nok litt med dette med maten... gå ned i vekt eller bygge - begge deler ja takk.

      PTen min satt opp ett treningsprogram for meg under Heavy Duty prinsippet som han kaller det, og noen ganger klør jeg meg litt i skallen. Ett eksempel som jeg kjørte i dag:

      - Lat pulldowns 4 set, 10 reps - dette regner jeg med er for å kjøre muskelen bra trøtt allerede i starten?
      - Bent over Barbell Row 3 sets 6 reps
      - Straght Arm Pulldown 2 sets 8 reps
      - Shrugs Dumbbell 3 sets 5 reps
      - Seated Cable Row 2 sets, 12 reps

      Tenker ofte her at for å klare 8 - 12 reps, da må jeg holde vekten lavere, så har gått ned en del i det jeg kan løfte generelt sett. Jeg har gått helt ned i 6 kg på dumbbell curls! *grøss* :(


      Åh så mye bra info :)
      Tusen tusen takk for svar søte gode du, setter stor pris på råd!

      Takk skal du ha, og du også sweetie!

      *Stooor klem*

      Slett